Regulamin

Regulamin sklepu internetowego Odzież dla Mam

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Odzież dla Mam, dostępny pod adresem internetowym
    www.odziezdlamam.pl, prowadzony jest przez Odzież dla Mam Sp. z o.o. z siedzibą w
    Olsztynie, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie,
    VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000724750, o kapitale zakładowym
    5.000 zł., NIP 7393913562, REGON 369969614.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
    korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz
    zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem
    Sklepu.

§ 2

Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
    której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową.
  2. Sprzedawca – Odzież dla Mam Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie, wpisanej do Krajowego
    Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy KRS
    pod numerem KRS 0000724750, o kapitale zakładowym 5.000 zł., NIP 7393913562,
    REGON 369969614.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
    osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we
    własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę.
  6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
    systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
    obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
    porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
    zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
    Sprzedawcą.
  9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta
    oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
    złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz
    określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta
    Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych
    Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy
    Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między
    Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę
    Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i
    umowę o dzieło.

§ 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Liliowa 33/54 11-041 Olsztyn
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: odziezdlamam@gmail.com, kontakt@odziezdlamam.pl,
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 501 03 35 36
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 68 1140 2004 0000 3402 7764 0103
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów
    podanych w niniejszym paragrafie (preferowany kontakt mailowy lub telefoniczny).
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00-18:00.

§ 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies i JavaScript.

§ 5

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
    odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane
    siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
    internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień
    przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po
    założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie
    niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia
    bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają
    podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz
    koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe),
    o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w
    tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

 

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest
    podanie następujących danych:

    1. Imię i nazwisko,
    2. Adres,
    3. Numer telefonu,
    4. Adres e-mail.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w
    Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
    tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do
    Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na
    adresy podane w § 3.

§ 7

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do
    koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz
    zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma
    nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
    wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić
    zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności,
    opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego
    Produktu:

    1. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
    2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
    3. Przesyłka Paczkomatowa, przesyłka paczkomatowa pobraniowa.
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    1. Płatność za pobraniem
    2. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
    3. Płatności elektroniczne (Przelewy24.pl)
    4. Płatność kartą płatniczą.
  3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

§ 9

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim
    złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie
    internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
    jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
    i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi
    stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
    elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
    Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy
    Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
    zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    1. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
      obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia
      zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
    2. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania
      płatności przy odbiorze przesyłki.
  4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z
    zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas
    składania Zamówienia.
  5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy
    jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach
    dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też
    dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
      elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia
      zawarcia Umowy Sprzedaży.
  7. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Europy.
  8. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
    Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
    wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy”
    oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
    związania się Umową Sprzedaży.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
    jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu
    Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
    partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy,
    partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
    o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy
    wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną
    poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie
    oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały
    określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór
    stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30
    maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną,
    Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-
    mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  7. Skutki odstąpienia od Umowy:
    1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
      niezawartą.
    2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi
      niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
      Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
      płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
      wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
      najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
      jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
      Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało
      dla niego z żadnymi kosztami.
    4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
      Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
      zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    5. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
      Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował
      Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli
      Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu
      Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w
      zwykłym trybie odesłany pocztą.
    7. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z
      korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
      charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  8. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  9. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
    3. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

§ 11

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do
    reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym
    Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza
    reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę)
    jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z
    wadą towaru.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem
    jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a
    Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa
    się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
  8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej
    treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
    dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu
    internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
    internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to
    zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy
      przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane
      osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
      przesyłki na zlecenie Administratora.
    2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
      elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
      Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
      internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
    Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje
    brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
    przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w
    zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym
    wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
    powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
    cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach
    konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
    dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej
    platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.